کد خبر: ۱۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
گزارش‌ها نشان می‌دهد که به رغم کاهش صادرات نفت ایران، از آنجا که قیمت‌ها به بیش از 80 دلار به ازای هر بشکه رسیده، درآمد این کشور در مقایسه با گذشته تفاوت چندانی ندارد.

به گزارش آوای نشاط اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی اعلام کرده که به رغم کاهش صادرات نفت ایران، به دلیل افزایش قیمت‌ها، درآمدهای نفتی این کشور چندان تحت تاثیر قرار نگرفته است.

آمریکا معتقد است که عربستان سعودی می‌تواند کاهش عرضه نفت ایران به بازار جهانی را جبران کند. اما در حال حاضر قیمت نفت به بیش از ۸۰ دلار به ازای هر بشکه رسیده و با نیمی از میزان صادرات قبلی ما درآمد مشابهی خواهیم داشت. در حالی که برخی از مشتریان نفت ایران خرید نفت از ما را متوقف کرده‌اند، اما ایران مشتریان جدیدی یافته است. ما همچنین با مشتریان سنتی خود مذاکره کرده‌ایم تا راه‌حل‌هایی برای همکاری پیدا کنیم. این مساله کاملا طبیعی است که کشورهایی که تحریم می‌شوند به دنبال راه‌حل‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها هستند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، صادرات نفت ایران حدود ۲٫۵ میلیون بشکه در روز بوده اما در حال حاضر و پیش از آنکه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران اجرا شوند، این میزان به نصف کاهش یافته است.

با این حال برخی ناظران بر این باورند که به رغم کاهش صادرات نفت این کشور، ایران به خوبی موفق شده از بالا بودن قیمت‌ نفت بهره ببرد. از این رو این کشور به دنبال بالا نگه داشتن قیمت‌هاست. اقدامات ایران نظیر خاموش کردن سیستم‌های ردیابی ماهواره‌ای تانکر‌های نفتی پیش از رسیدن به مقصد نهایی تاییدی بر این ادعاست. در همین مورد چشم‌انداز صعودی بودن قیمت نفت نیز همچنان وجود دارد.

 

منبع تجارت نیوز

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: