کد خبر: ۱۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه، تا پایان نوامبر (9آذر) از سمت خود کناره گیری می کند.

به گزارش آوای نشاط رویترز از نیویورک، بعد از گذشت چند سال از انتخاب استفان دی مستورا به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، وی اعلام کرد که در نظر دارد به دلایل شخصی تا پایان ماه نوامبر از این سمت کناره گیری کند.

کناره گیری دی میستورا از سمت خود درحالیست که نبردهای داخلی درسوریه همچنان ادامه دارد و دهها هزار تن به علت درگیری های خونین هنوز آواره هستند.

پایگاه خبری الشرق الاوسط نیزضمن تائید این خبر، از انتخاب احتمالی'رمطان لعمامرة' دیپلمات الجزایری به عنوان جانشین دی میستورا خبر داد.

استفان دی میستورا سیاستمدار سوئدی - ایتالیایی و عضو سابق دولت ایتالیا است. که پس از 40 سال فعالیت در قسمت‌های گوناگون سازمان ملل متحد، در سال 2014 به عنوان نماینده این سازمان در امور سوریه انتخاب شد.

وی پیش از این به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق (2007-2009) و افغانستان (2010-2011) و نماینده شخصی دبیر کل وقت سازمان ملل متحد برای جنوب لبنان (2001-2004)، و مدیر مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در رم فعالیت می‌کرد.

وی در بسیاری از بی‌ثبات‌ترین نقاط جهان از جمله افغانستان، عراق، لبنان، رواندا، سومالی، سودان و یوگسلاوی سابق فعالیت کرده است.
دی میستورا در سال 2014 جانشین اخضر ابراهیمی شده بود.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: