کد خبر: ۱۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از راه‌اندازی مدارس سمپاد مهارتی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و گفت: اساسنامه سازمان سمپاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

به گزارش آوای نشاط فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان،  وجود مدارس استعدادهای درخشان که از سال 66 در کشور ایجاد شد را عین عدالت آموزشی دانست و اظهار کرد: تلفیق این مدارس با باشگاه دانش پژوهان جوان که در سال 89 صورت گرفت، این مدارس را با مشکل استقلال مالی مواجه کرد.

وی تصریح کرد: احیای مجدد مدارس سمپاد با حمایت مقام معظم رهبری و دستور معظم له در شورای انقلاب فرهنگی مطرح و اساسنامه آن نیز هفته گذشته تصویب شده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور ابراز امیدواری کرد با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکیل مجدد سازمان سمپاد به عنوان سازمانی با بودجه مستقل تصویب شود.

وی همچنین از راه اندازی مدارس سمپاد مهارتی در استان های مختلف کشور خبر داد و افزود: نخستین مدرسه در استان البرز راه‌اندازی شده است.

مهاجرانی، توجه به نخبه‌پروری در استان‌های مرزی، توجه به مهارت آموزی در حوزه های مختلف زندگی و خوب زیستن، تقویت حس وطن دوستی، مهارت آموزی، اردوهای جهادی علمی، تجاری‌سازی ایده‌ها متناسب با ظرفیت‌های استانی و نیز برگزاری کارسوق‌ها و جشنواره خوارزمی در استان‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان برشمرد.

وی گفت: هم اینک 670 مدرسه استعدادهای درخشان در سراسر کشور با 125 هزار دانش‌آموز فعال است و بطور میانگین بالای 70 درصد رتبه های زیر 100 در آزمون سراسری از دانش‌آموزان سمپاد هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نانو، با بیان اینکه با کمک ستاد نانو به دستاوردهای خوبی رسیدیم، تصریح کرد: همزمان با این ستاد و با ارتباطات خوبی که با این بخش وجود دارد در پژوهشسراهای کل کشور نیز به آموزش نانو و کاربرد آن در زندگی پرداخته می‌شود.

وی افزود: مسابقاتی در همین زمینه هر ساله از سوی پژوهشسراهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود که باید با تأکید بر ایجاد دو رویکرد انگیزش و نگرش باشد.


انتهای پیام/

 
 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: