کد خبر: ۱۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
افزایش تقاضا برای دینار عراقی؛
همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی تقاضا برای خرید دینار در مشهد به صورت قابل توجهی افزایش یافته و قیمت این ارز به صورت لحظه ای تغییر می کند.

به گزارش آوای نشاط همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و سفر مشتاقان زیارت اباعبدالله به کشور عراق تقاضا برای خرید دینار عراقی در مشهد افزایش یافته به صورتی که بسیاری از زائران با حضور در خیابان امام خمینی(ره)مشهد درصدد تهیه پول رایج کشور عراق هستند.

این حجم بالای تقاضا برای خرید دینار باعث شده تا قیمت این ارز در ساعات مختلف تغییر کند و حتی قیمت این ارز در صرافی ها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان نوسان داشته باشد و البته بازار خرید و فروش غیر رسمی دینار نیز داغ است.

صبح چهارشنبه قیمت فروش هر هزار دینار عراقی در مشهد بین ۱۲ هزارو ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان متفاوت بوده و مشکلی نیز در فروش ارز به متقاضیان وجود ندارد. فروش دلار طبق قوانین بانک مرکزی به انجام می رسد.

با توجه به حجم بالای تقاضا برای خرید دینار پیش بینی شده طی روزهای آینده فعالیت دلالان ارز در این حوزه افزایش یابد که لازم است زائران نسبت به خرید ارز معتبر دقت لازم را داشته باشند.

همچنین طبق اعلام حج وزیارت پرداخت هزینه ویزا از طریق سامانه سماح و با پول ملی ایران به انجام می رسد و زائران نیازی به تهیه دلار و یا دینار برای تهیه روادید ندارند . همچنین شعب برخی بانک های منتخب ایرانی در کشور عراق آماده تبدیل ریال به دینار هستند و زائران می توانند با خیال آسوده به عتبات عالیات مشرف شوند.

ثبت نام ۷۹ هزار زائر خراسانی در سامانه سماح

در همین رابطه مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق آمار موجود تا روز سه شنبه ۷۹ هزار و ۱۹۶ زائر از این استان برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق، از طریق «سامانه سماح»ثبت نام کرده اند.

مهدی فروزان افزود:حداقل زمان صدور روادید برای متقاضیان ۴۸ ساعت است و با توجه به اینکه کنسولگری عراق در مشهد امور مربوط به زائران پیاده روی اربعین استان های خراسان شمالی و خراسان جنوبی را نیز پوشش می دهد لازم است متقاضیان نسبت به ثبت نام و درخواست صدور روادید هرچه زودتر اقدام کنند.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از تعداد ثبت نام شدگان تاکنون برای ۴۵ هزار و ۱۴۲ نفر روادید عراق صادر شده و کار صدور روادید برای سایرین در حال انجام است.

وی گفت: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مسافربری استان مستقر است و سه رام قطار نیز به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کند یک رام قطار نیز از ۲۸ مهر اضافه می شود و پیش بینی می شود روزانه دو هزار نفر از خراسان رضوی جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی با قطار تردد کنند. همچنین ۱۳ پرواز از مشهد به مقصد نجف، بغداد، اهواز، آبادان و ایلام به همین منظور در حال انجام است.

وی بیان کرد:برای برگزاری هر چه بهتر مراسم دهه آخر صفر نیز چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است. پارسال در دهه پایانی ماه صفر چهار میلیون و ۷۰۰ نفر وارد خراسان رضوی شدند که از این تعداد ۴۰۱ هزار نفر زائر پیاده بودند که امسال پیش بینی می شود ورود زائران نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یابد.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: