کد خبر: ۱۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه در مجموع ۹ میلیون پرس غذا در طول روز بین زائرین اربعین توزیع می‌شود، گفت: اسکان زائرین در سال جاری با توسعه امکانات به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش آوای نشاط حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات در آیین بازگشایی صحن حضرت زهرا (س) به روی زائرین اربعین و در جمع موکب‌داران و خادمین اربعین گفت:‌ آماده‌سازی این فضا برای حضور زائران در صحن حضرت زهرا (س) بسیار خوب و سریع انجام شده است. ضمن اینکه فراهم ‌سازی شرایط فیزیکی و محیطی این صحن قطعاً‌ با برنامه‌ریزی قبلی و از ۲۰ روز پیش بوده است.

وی افزود: قطعاً موکب‌داران و عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات و عالیات در عراق از یک ماه قبل فعالیت‌های ویژه اربعین را آغاز کرده و حتی با برخی موکب‌داران درون ایران هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا تدارکات و امکانات لازم را جمع‌آوری کرده و به عراق ارسال کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌ها برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائرین اربعین و کسب رضایت حداکثری به آنان که زائرین اباعبدالله الحسین، امیرالمؤمنین، امامین جوادین و امامین عسگرین (ع) است.

پلارک تصریح کرد: خدمات دهی به زائرین در هر سالی که انجام می‌شود گسترده‌تر از قبل است و امکانات مورد استفاده توسط موکب‌داران هم بیشتر ثابت شده و کمتر متحرک بوده است که این امر نشان از برنامه‌ریزی قبلی براساس ارزیابی‌های صورت گرفته و اتخاذ تصمیم در این خصوص بوده است.

وی تأکید کرد: ویژگی و ارزشمند بودن کار اربعین مردمی بودن تمامی این اقدامات است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت:‌ استقرار و خدمات‌رسانی موکب‌های ایرانی در عراق در بیش از هزار نقطه در نجف، جاده منتهی از نجف به کربلا، کربلا به کاظمین و مسیرهای منتهی به امامزاده سیدمحمد است.

وی افزود:‌ قرار است در اربعین سال جاری با توسعه زیرساخت‌های استقرار یافته یک میلیون و ۷۰۰ هزار اسکان برای زائرین در نظر گرفته شود. ضمن اینکه در هر وعده ۳ میلیون پرس غذای گرم بین آنها توزیع شود که در طول ۲۴ ساعت این میزان به ۹ میلیون پرس می‌رسد.

پلارک گفت: در تمام موکب‌های ایرانی در شهر نجف هم بیش از ۲۵۴ هزار پرس غذا در طول روز بین زائرین توزیع خواهد شد و برای تهیه این میزان غذا مقدمات زیادی فراهم شده تاامکانات رفاهی آنان تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: پذیرایی و خدمات‌دهی به زائرین اباعبدالله الحسین قطعاً با این حجم گسترده فقط معجزه آن حضرت است که منجر به توان مضاعف خادمان شده است. چرا که در هیچ کجای دنیا آماری بر مبنی بر پخت ۹ میلیون پرس غذا و توزیع آن در طور روز وجود ندارد، اما چون کار اربعین، کار دل و عشق به سیدالشهدا است قطعاً‌ پاداشش هم از او و از اهل بیت خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد:‌ از سال گذشته زائرین اربعین با مدیریت سفر خود شرایط را برای خادمان و موکبان فراهم کرده‌اند، به طوری که برخی از این زائرین مستقیم به کربلا آمده و برخی دیگر به نجف رفته‌اند. ولی عموماً  تا ۲۵ صفر در عراق زائر اربعین وجود دارد.

پلارک گفت: پیک سفر زائرین اربعین از ۱۰ صفر تا ۲۵ صفر است که سال قبل ترافیک و تراکمی بین زائرین به دلیل مدیریت صورت گرفته از سوی آنها وجود نداشت.

وی از خادمین و موکب‌داران خواست حداکثر رعایت صرفه‌جویی به منظور پرهیز از اسراف را داشته باشند چرا که اقلام و مواد غذایی همگی از نذورات مردمی است که باید امانتداری آن رعایت شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان گفت: باید هزینه‌های اجرایی خادمین وموکب‌داران به حداکثر و حتی به صفر برسد و تلاش شود تا امکانات و اقلام موجود درموکب‌ها با رعایت تمام جوانب برای سال بعد نگهداری و حتی در عراق باقی بماند.

در آیین بازگشایی صحن حضرت زهرا (س) به روی زائرین اربعین علاوه بر حسن پلارک، یوسف الشیخ راضی تولیت حرم مطهر علوی و علیرضا فداکار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف حضور داشتند. 

قرار است عملا از فردا صبح زائرین اربعین در بخش‌های مختلف صحن حضرت زهرا (س) اسکان یابند. 

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: