کد خبر: ۱۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
علیرضا زاکانی در روزهای اخیر پرکار شده و برخی از رسانه‌های این را مقدمه ای برای کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده می‌دانند. بازی او اما بزرگ‌تر از این حرف‌ها و بیشتر شبیه انجام یک ماموریت در راستای اهداف «شورای وحدت» است.

به گزارش آوای نشاط نامه‌ نیوز نوشت: علیرضا زاکانی در روزهای اخیر پرکار شده و برخی از رسانه‌های این را مقدمه ای برای کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده می‌دانند. بازی او اما بزرگ‌تر از این حرف‌ها و بیشتر شبیه انجام یک ماموریت در راستای اهداف «شورای وحدت» است.

ارتباط گسترده با نیروهای اصولگرا در سراسر کشور امتیازی است که کمتر کسی دارد. همین ویژگی هم او را به بازوی اجرایی «شورای وحدت» تبدیل کرده است. شورایی با عمر چند ماهه که به نظر می رسد جای جمنا را برای اصولگرایان خواهد گرفت. چندی قبل بود که هفته نامه مثلث از برگزاری جلسات منظم و هفتگی این شورا خبر داد اما جزئیات مباحث مطروحه در این نشست های اصولگرایان را منتشر نکرده اند.

آنطور که محمدرضا باهنر گفته است دلیل محرمانه ماندن محتوای جلسات برگزاری ملاقات ها در سطح اصولگرایان عالی رتبه است. چهره هایی که ضرورت مخفی ماندن گفت و گو ها را می دانند و علاقه ای به طرح نام خود به این شیوه ندارند. همین رویکردشان نیز باعث شده اطلاعات ما در مورد شورای وحدت و برگزاری چند جلسه با نقش محوری سیدابراهیم رئیسی و حصور محمدباقرقالیباف، سعید جلیلی، محسن رضایی و ... محدود بماند.

پیش بینی اهداف سیاسی این شورا اما کار چندان دشورای نیست.انتخابات مجلس اما از رگ گردن به سیاسیون اصولگرا نزدیک تر است و حتی اگر بخواهند هم نمی توانند آن را نادیده بگیرند. با این منطق جلسات شورای وحدت به فرض اینکه انتخاباتی هم نباشد بر انتخابات آتی تاثیرگذار خواهد بود. اظهار نظر و اعلام موضعی اعضای ثابت این شورا همچون علیرضا زاکانی نیز همین طور.

حال اگر توجهات اخیر زاکانی به شفافیت در امور مجلس و اظهاراتش در مورد علی لاریجانی را به این معادله بیافزایم؛ گمانه تلاش شورای وحدت برای نقش آفرینی در انتخابات مجلس جدی تر می شود.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: