کد خبر: ۱۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
در حال حاضر تعداد کمی از جمعیت چین از پول نقد و حتی کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند و جک ما دنبال راهی برای حذف کامل پول نقد از تراکنش‌های مالی است.

به گزارش آوای نشاط جک ما، رئیس شرکت علی‌بابا به همراه شرکت چینی Ant Financial در آخرین سخنرانی خود اعلام کرده است توجه ویژه‌ای به بیت‌کوین و فناوری بلاک‌چین دارد و دنبال ایجاد جامعه‌ای بدون پول نقد است. اگرچه ما هنوز هم در حال مطالعه‌ی اصول بنیادی ارزش بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده‌ی موجود در بازار است، اما معتقد است فناوری بلاک‌چین، نوآوری قدرتمندی است که می‌تواند جامعه‌ای را از پول نقد بی‌نیاز کند.

در حال حاضر اغلب معاملات چین بدون پول نقد انجام می‌شود

در حال حاضر تعداد کمی از جمعیت چین از پول نقد و کارت‌های اعتباری برای خرید محصولات، دریافت حقوق و پرداخت قبض استفاده می‌کنند و اپلیکیشن‌های پرداخت میان مردم جا افتاده است. کاربران Alipay (پلت‌فرم پرداخت آنلاین) با استفاده از گوشی‌های هوشمند دارای NFC (برقراری ارتباط با نزدیک کردن دو دستگاه الکترونیکی)، تنها با اشاره‌ی موبایل خود به پایانه‌های مخصوص می‌توانند قهوه بخرند و همچنین از طریق اپلیکیشن حقوق خود را دریافت می‌کنند. پرداخت از این طریق بدون معطلی انجام می‌شود و مانند خدمات بانکی قطعی ندارد. ما در سخنرانی خود گفت:

من توجه ویژه‌ای به جامعه‌ی بدون پول نقد و فناوری بلاک‌چین دارم. من و علی‌بابا، دنیا را به سمت جامعه‌ای بدون پول نقد هدایت خواهیم کرد. جامعه‌ای که برای همه برابر است، پول مورد نیاز آن‌ها را تأمین کرده و از شفافیت و پایداری آن اطمینان حاصل می‌کند. من از فساد متنفرم و دلم نمی‌خواهد شخصی از راه نادرست فرصت‌های من را از بین ببرد. به همین دلیل ما به جامعه‌ای بدون پول نقد نیاز داریم.

ری چان، معاون شرکت Ant Financial نیز در همین سخنرانی‌ گفت محصولات جدید شرکت ما برای کاربران نسل جدید طراحی شده است؛ برای کسانی که علاقه‌ای به روش‌های سنتی پرداخت ندارند و دنبال راه‌های کارآمدتری در شبکه‌ی مالی هستند. او گفته است:

ما محصولات جدید شرکت را متناسب با سلیقه‌ی نسل جدید می‌سازیم زیرا جوان‌ها نیروی اصلی جامعه‌ی ما هستند.

ما در طول سخنرانی خود تأکید کرد بیت‌کوین را به‌عنوان ارز رمزنگاری شده‌ی منتخب کنار نگذاشته است اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته است که آیا بیت‌کوین به‌عنوان یک ارزرمز مبتنی بر فناوری بلاک‌چین می‌تواند ارزش‌های مورد نیاز جامعه را تأمین کند یا خیر. او گفته است:

تکنولوژی استفاده شده برای بیت‌کوین بسیار قدرتمند است و من دنبال این هستم که این رمزارز چه ارزش‌هایی را می‌تواند به جامعه اضافه کند.

فناوری بلاک‌چین به‌عنوان پلت‌فرم پردازش داده

در حال حاضر اغلب شبکه‌های مالی بزرگ دنیا برای ثبت نقل و انتقالات مالی به پایگاه‌داده‌های متمرکز متکی هستند‌. اما فناوری بلاک‌چین، سیستم‌های محاسباتی غیرمتمرکزی مانند اتریوم را می‌سازد و امکان ساخت اپلیکیشین‌های غیرمتمرکز را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

رمزارزها به پلت‌فرم غیرمتمرکز مانند بلاک‌چین برای پاداش دادن به کاربران خوب و مجازات کردن کاربران بد نیاز دارند. به همین دلیل هر قدر تکنولوژی بلاک‌چین بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت‌های بیشتری از این تکنولوژی برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کنند، ارزش ارز دیجیتال نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: