کد خبر: ۱۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
در پی سقوط یک فروند جنگنده پیشرفته اف-۳۵ آمریکا در اواخر ماه میلادی گذشته، ارتش این کشور روز پنجشنبه پرواز تمامی این نوع جنگنده‌های رادارگریز را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش آوای نشاط این دستور، بیش از ۲۰۰ جنگنده اف-۳۵ را شامل خواهد شد و در خلال آن، لوله‌های سوخت موتور این هواپیماها مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

این دستور، چند هفته بعد از آن صادر شد که یک فروند جنگنده فوق‌پیشرفته اف-۳۵ در ایالت کارولینای جنوبی سقوط کرد. این حادثه نخستین سقوط جنگنده‌های پنهان‌کار اف-۳۵ به شمار می‌رود که نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار قیمت دارد.

اف-۳۵ علی‌رغم آنکه یکی از گران‌قیمت‌ترین هواپیماهای جنگی در دنیا است مورد انتقاد برخی کارشناسان هم واقع شده است. برخی از کارشناسان مسائل دفاعی ادعا می‌کنند توانمندی رادارگریزی این جنگنده‌ها کامل نیست.

علاوه بر این اداره حسابرسی دولتی آمریکا در گزارشی که ماه ژوئن (تیر) منتشر کرد اذعان کرده بود که ۹۶۶ مورد نقص آشکار از ماه ژانویه گذشته در این جنگنده ظاهر شده، که دستکم ۱۸۰ مورد از این نواقص تا پیش از ضرب الاجلی که پنتاگون برای آغاز تولید انبوه این جنگنده اعلام کرده، رفع نمی‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: