کد خبر: ۱۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
رئیس جمهوری آمریکا با تصمیم کره جنوبی برای رفع بخشی از تحریم‌های پیونگ‌یانگ مخالفت کرد و دیگر کشورها را نیز به تداوم تحریم‌ها علیه کره شمالی فراخواند.

به گزارش آوای نشاط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارتمایل کره جنوبی برای رفع بخشی از تحریم‌های یک‌جانبه علیه پیونگ‌یانگ، مدعی شد: آنها بدون اجازه ما چنین کاری نمی‌کنند. آنها بدون اجازه ما هیچ‌کار نمی‌کنند.

ترامپ همچنین متحدین واشنگتن را به حفظ تحریم‌ها علیه کره شمالی به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری برای واداشتن این کشور به خلع‌سلاح هسته‌ای فراخواند.

به گزارش مهر، روز گذشته، «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد سئول رفع برخی از تحریم‌های یک‌جانبه خود علیه پیونگ‌یانگ را بررسی می‌کند تا در راستای بهبود رابطه و فرونشاندن بحران هسته‌ای، مجال بیشتری به دیپلماسی بدهد.

به گفته وی، این بررسی شامل حال تحریم‌هایی می‌شد که سئول در سال میلادی ۲۰۱۰ به دنبال حمله‌ای وضع کرد که به کشته‌شدن ۴۵ نیروی کره جنوبی منجر شد.

رفع احتمالی تحریم‌های یک‌جانبه کره جنوبی می‌توانست اقدامی نمادین باشد چراکه به هرحال ازسرگیری مناسبات تجاری با کره شمالی به واسطه تحریم‌های سازمان ملل غیرممکن است.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: