کد خبر: ۱۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
یک نشریه اسپانیایی گزارش تازه‌ای از دلایل جدایی جنجالی کریستیانو رونالدو از جمع کهکشانی‌ها منتشر کرده است.

به گزارش آوای نشاط، باشگاه رئال مادرید ماه جولای امسال با برترین گلزن تاریخش کریستیانو رونالدو وداع کرد اما گویا این ستاره پرتغالی از دو سه ماه قبل از آن خیال ترک کهکشانی‌ها را در سر داشته است. در واقع این ادعایی است که نشریه موندودپورتیووی اسپانیا مطرح کرده است. مشکلات رونالدو با مقامات اداره مالیات اسپانیا به خاطر پرداخت نشدن بخشی از مالیات درآمدهای تبلیغاتی او منجر به شکل گرفتن یکسری بحث‌ها و تصمیمات شد که در نهایت منجر به خروج او از مادرید و رفتنش به تورین برای بازی در یوونتوس شد.

موندودپورتیوو در گزارش خود نوشته است که رونالدو در جلسه‌ای در ماه می سال 2017 که در منزل مدیربرنامه‌هایش ژرژ مندز و با حضور مشاوران مالی وی برگزار شد، با اشاره به مشکلات حقوقی که به خاطر پرداخت نشدن مالیات‌هایش به وجود آمده است، گفت: من گفتم نمی‌خواهم هیچ خطر و دردسری برایم ایجاد شود. من درس نخوانده‌ام و تنها کاری که در زندگی‌ام انجام داده‌ام فوتبال بازی کردن بوده است اما احمق نیستم و به هیچ کسی اعتماد ندارم. به همین دلیل است که من همیشه وقتی یک ارزیاب استخدام کرده‌ام،  30 درصد بیشتر از چیزی که می‌بایست پرداخته‌ام. به خاطر این بوده که دنبال دردسر نیستم.

کارلوس اوسوریو، وکیل رونالدو که یکی از حاضرین جلسه بوده است، توضیح می‌دهد که او مسئول امور مالی مربوط به این قضیه است اما به رونالدو تأکید می‌کند که جای نگرانی وجود ندارد. چند ماه بعد، زمانی که قرار شد رونالدو با مقامات اداره مالیات اسپانیا توافق‌نامه‌ای امضا کند، او دوباره بسیار عصبانی می‌شود و به مشاورانش می‌گوید:« من هرگز نگفتم که مالیات‌ها را نپردازید. می‌خواهم بدانم چه اتفاقی افتاده است. من هیچ چیزی را درک نمی‌کنم چون قرار بود مالیات‌ها را اسپانسرها بپردازند. پس چرا آنها مرا متهم می‌کنند؟

رونالدو پس از آنکه مجبور شد از جیب خودش رقم هنگفتی را برای جلب رضایت مقامات اداره مالیات اسپانیا بپردازد تا از رفتن پشت میله‌ها نجات پیدا کند، امیدوار بود که باشگاه رئال مادرید به او قراردادی جدید با حقوق بالاتر پیشنهاد کند تا به نوعی ضرر مالی که او متحمل شده بود را جبران کند، کاری که او معتقد بود باشگاه بارسلونا برای لیونل مسی انجام داده بود با این حال باشگاه پایتخت اسپانیا ترجیح داد که از رونالدو و مسائل حقوقی‌اش فاصله بگیرد و او هم این حرکت باشگاه را یک خیانت محسوب کرد. علاوه بر این رونالدو خودداری باشگاه از افزایش حقوق او در شرایطی که لیونل مسی دو برابر او از بارسلونا حقوق می‌گرفت و حتی نیمار - بعد از پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن - هم در رده‌بندی پردرآمدترین بازیکنان دنیا از او سبقت گرفته بود را نوعی بی‌احترامی تلقی کرده بود.

خشم رونالدو از باشگاه آنقدر آشکار شد که ظاهراً سرمربی وقت تیم زین‌الدین زیدان را مجاب می‌کند با مدیران باشگاه صحبت کند و از آنها بخواهد مشکل ستاره پرتغالی تیمش را حل کنند. گویا او به آنها گفته است که رونالدو بیش از اندازه دارد در رختکن تیم درباره این موضوع صحبت می‌کند.

دلیل دیگری که موندودپورتیوو برای خودداری رونالدو از ماندن در رئال مادرید ذکر کرده است، پایین‌تر دانسته شدن جایگاه او در قیاس با اسطوره فقید باشگاه آلفردو دی‌استفانو بوده است. از قرار معلوم او از این موضوع که در رئال مادرید دی‌استفانو بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه شناخته می‌شود راضی نبوده و گفته است:«آنها همیشه مرا پایین‌تر از دی استفانو قرار می‌دهند و من نمی‌دانم بیشتر از این چه کاری باید برای‌شان انجام دهم».

در نهایت رابطه رونالدو و رئال مادرید به نقطه‌ای رسید که غیرقابل بازگشت شد و او تصمیم به ترک این باشگاه و پیوستن به یوونتوس برای کسب تجربه‌ای جدید در دوران بازیگری‌اش گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: