کد خبر: ۱۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
سکوت ۱۰۰ روزه عارف درباره تخلف تحصیلی "حسین فریدون" شکست
پس از ۱۰۰ روز سکوت عارف رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره پرونده تخلف تحصیلی "حسین فریدون"، حالا یک عضو این کمیسیون از دستور او برای رسیدگی به این پرونده خبر داده است.

به گزارش آوای نشاط یکی از اساتید مطرح دانشگاه شهید بهشتی اخیرا اعلام کرد که حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور چند روز پیش و بدون اعلام عمومی در دانشگاه که عرف دفاع از پایان نامه‌های دانشجویی است، از رساله دکتری خود با عنوان "گفتمان اعتدال در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، چالشها و فرصتها" به شکل پنهانی دفاع کرد. با این حال برخی منابع خبری از اصلاحیه اساتید به پایان نامه فریدون خبر می‌دهند که در صورت اصلاح او می‌تواند از پایان نامه خود دفاع کند.

موضوع تحصیل برادر حسن روحانی در مقطع دکتری از آنجا جنجال‌برانگیز شد که او سال 93 به شکل توصیه‌ای و با فشار به رئیس دانشگاه، در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش شد. در سال 95 مجلس کمیته‌ای سه نفره (سید محمدجواد ابطحی، کارن خانلری و محمد قمی) را مامور بررسی وضعیت دکتری فریدون کرد. این کمیته در نهایت اعلام کرد تخلف تحصیلی برادر رئیس‌جمهور محرز شده و وی به شکل توصیه ای در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کرده است.

اما با ریاست محمدرضا عارف بر کمیسیون آموزش، پرونده تحصیلی وی مسکوت ماند و وی پس از حضور در جایگاه ریاست این کمیسیون حدود 100 روز است که هیچ اظهار نظری در این باره نکرده است.

در همین زمینه، سید جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و از اعضای کمیته 3 نفره بررسی پرونده تخلفات تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در این باره به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم گفته است که بنده و دو عضو دیگر کمیته بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور) گزارش خود را به هیئت رئیسه کمیسیون ارائه کرده‌ایم اما با گذشت چند ماه از این اتفاق همچنان این موضوع در کمیسیون بلاتکلیف است.

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار پرونده تحصیلی "حسین فریدون"
گزارش تسنیم: از صدر تا ذیل ماجرای تخلف تحصیلی «حسین فریدون»
تخلف تحصیلی «حسین فریدون» محرز شد
وی با اعلام اینکه بنده نیز شنیده‌ام که اخیراً آقای فریدون از پایان‌نامه دکتری خود در دانشگاه شهید بهشتی دفاع کرده است، ادامه داد: پیش از اینکه پرونده وی در مجلس تعیین تکلیف شود، نباید این اتفاق رخ می‌داد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه رئیس کمیسیون باید هرچه سریعتر این موضوع را تعیین تکلیف کند، افزود: اخیراً محمدرضا عارف رئیس کمیسیون به دبیر کمیسیون اعلام کرده تا از گزارش تدوین شده از سوی کمیته سه نفره خلاصه‌برداری انجام و گزارشی به وی ارائه شود تا این پرونده را تعیین تکلیف کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه اگر آقای حسین فریدون از پایان‌نامه دکتری خود دفاع کرده باشد، قطعاً تخلف دیگری در ماجرای تحصیلی وی پیش آمده است، چون هنوز پرونده وی در مجلس تعیین تکلیف نشده است، تصریح کرد: هیئت رئیسه کمیسیون حداقل باید نامه‌ای به دانشگاه مربوطه ارسال می‌کرد و مانع از دفاع آقای فریدون می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: