کد خبر: ۱۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در واکنش به مطلب افشاگرانه اخیر روزنامه نیویورک تایمز درباره "راد رازنستاین"، معاون دادستان کل آمریکا گفت، هیچ یک از اعضای دولت ترامپ هرگز قابلیت وی به عنوان رئیس جمهور را زیر سوال نبرده و درباره کنار گذاشتنش از ریاست جمهوری بحث نکرده است.

به گزارش آوای نشاط به نقل از پایگاه هیل، نیلی هیلی،‌ سفیر دولت آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه ای بی سی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا کابینه این دولت تا کنون بحثی درباره به کار گرفتن اصلاحیه 25 قانون اساسی برای کنار گذاشتن ترامپ از ریاست جمهوری به دلیل عدم قابلیت،‌ انجام داده، گفت: من تقریبا هر هفته در کابینه هستم و می‌توانم به شما بگویم که هرگز تا کنون احدی درباره اصلاحیه 25 قانون اساسی صحبتی مطرح نکرده و هرگز نیز هیچ کس ثبات روحی روانی رئیس جمهور یا هر قابلیت دیگر وی را زیر سوال نبرده است.

هیلی همچنین اظهار کرد، شخصا "هرگز در چنین بحثهایی شرکت نداشته" و "هرگز چیزی درباره آن نشنیده است". این سفیر آمریکا در سازمان ملل خاطرنشان کرد، دلیلی ندارد که باور کند "اصلا چنین مساله‌ای در بین اعضای کابینه واقعیت دارد" و این شایعات را "پوچ" خواند.

افشاگری‌های اخیر علیه کاخ سفید بعد از آن رقم خورد که نشریه نیویورک تایمز مدعی شد راد رازنستاین، معاون دادستان کل آمریکا اخیرا به شکلی مخفیانه پیشنهاد داده که حرفهای دونالد ترامپ ضبط شوند تا بعدا برای استیضاح او بر طبق اصلاحیه 25 مورد استفاده قرار بگیرند. در این مطلب آمده است که رازنستاین به دنبال جلب کمک جف سشنز، دادستان کل و جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید برای کنار گذاشتن ترامپ از ریاست جمهوری بوده است.

این نشریه در گزارشش به اندرو مک کیب، معاون سابق مدبیر اف.بی.آی به عنوان یکی از منابعش استناد کرده است. هم مک کیب و هم رازنستاین این گزارش را رد کرده‌اند و معاون دادستان کل این گزارش را "دارای حقایق غلط و ناصحیح" خوانده است.

در عین حال خود ترامپ هم شدیدا از این گزارش جنجالی ناراحت شده و گفته که وزارت دادگستری را از "تعفن مزمن" پاک خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: