کد خبر: ۱۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
رهبر اپوزیسیون مالدیو با کسب اکثریت آراء موفق شد رئیس جمهور سابق این کشور را شکست داده و پیروز این دور از انتخابات ریاست جمهوری شود.

به گزارش آوای نشاط «ابراهیم محد صالح» رهبر اپوزیسیون مالدیو امروز (دوشنبه) به عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور معرفی شد.

به نوشته روزنامه «تایمز هند»، انتخابات ریاست جمهوری مالدیو که روز یکشنبه (دیروز) برگزار شده بود، امروز با شکستی بد برای «عبدالله یامین» رئیس جمهور سابق به اتمام رسید.

بر اساس اعلامیه صبح دوشنبه کمیسیون انتخابات مالدیو، صالح توانسته ۵۸.۳ درصد آرا را کسب کند. ساعتی بعد از اعلام پیروزی صالح، یامین شکست را پذیرفت و اذعان کرد که رقیبش در انتخابات پیروز شده است.

صالح از یامین خواسته بود با اعتراف به شکست، به خواست مردم احترام گذاشته و اجازه دهد قدرت در آرامش منتقل شود.

هند اولین کشوری بود که نتیجه این انتخابات را به مالدیو تبریک گفت. در بیانیه وزارت خارجه هند آمده است: «این انتخابات نه تنها نشانگر پیروزی نیروهای دموکراتیک در مالدیو است، بلکه بازتاب‌دهنده تعهد محکم به ارزش‌های دموکراسی و حاکمیت قانون است.»

آمریکا نیز برگزاری مسالمت‌آمیز انتخابات در مالدیو را تبریک گفته و خواستار آرامش و احترام به رای مردم شده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» درباره نتیجه انتخابات مالدیو نوشته است، این نتیجه می‌تواند به تلاش‌های هند و آمریکا برای مقابله با تاثیر رو به رشد چین در مالدیو بیانجامد.

عبدالله یامین که از سال ۲۰۱۳ رئیس جمهور این کشور بود، پیش از انتخابات اخیر بسیاری از رقبایش را زندانی کرده و عده‌ای دیگر از رقبا را تبعید کرده بود و سعی داشت همچنان در قدرت بماند.

مالدیو صحنه رقابت چین و هند است و این دو کشور به دقت بر انتخابات روز گذشته نظارت داشتند. گفته شده، مشارکت مردم مالدیو در این انتخابات ۸۸ درصد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: