کد خبر: ۱۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
ترخیص پنج هزار گوشی‌ تلفن همراه کمکی به ثبات و تعدیل قیمت‌ها نکرد و آشفتگی در این بازار کماکان مشاهده می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه می‌گوید: ترخیص پنج هزار گوشی‌ تلفن همراه کمکی به ثبات و تعدیل قیمت‌ها نکرد و آشفتگی در این بازار کماکان مشاهده می‌شود.

به گزارش آوای نشاط بازار تلفن همراه هنوز به آرامش نرسیده است. هنوز سر در برخی واحدهای صنفی نوشته شده «سوال نپرسید، مدل گوشی … را نداریم.» این برچسب‌ها نشان می‌دهد که ویترین بسیاری از مغازه‌ها همچنان پر نیست.

در این باره برخی فعالان بازار معتقدند که گوشی‌های موجود در بازار با رقم‌های غیر واقعی داد و ستد می‌شود و این موضوع بر این آشفته بازار نوسان ارز بسیار اثرگذار است. همچنین ترخیص پنج هزار گوشی تلفن همراه از گمرک نیز نتوانسته وعده تعدیل قیمت‌ها از سوی مسوولان را محقق کند.

در این راستا رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با ترخیص پنج هزار گوشی تلفن همراه از گمرک می‌توان امیدوار بود گرانی موبایل تداوم پیدا نکند؟ گفت: متاسفانه ارگان‌های دولتی نیز نسبت به چگونگی ترخیص کالا موضع روشنی را اتخاذ نکردند. صاحبان پنج هزار گوشی تلفن همراه در زندان به سر می‌برند. بنابراین دستگاه‌های دولتی باید به این پرسش‌های فعالان بازار جواب روشنی دهند. اینکه این گوشی‌ها از طریق چه فرد حقیقی یا حقوقی قرار است ترخیص شود و نحوه فروش قرار است به چه منوالی باشد؟ چنانچه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکلیف این سوال‌ها را مشخص نکند رانت زیادی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

مهدی میرمهدی کمیجانی افزود: در حال حاضر قیمت گوشی تلفن همراه آیفون X در بازار به ۱۵ میلیون تومان می‌رسد. ممکن است این گوشی‌های تلفن همراه با ارز دولتی در اختیار برخی واحدهای صنفی قرار گیرد که اگر این اتفاق رخ دهد فعالان بازار آن را با قیمت ارز آزاد محاسبه کرده و به فروش می‌رسانند.

او در ادامه توضیح داد: با ترخیص گوشی‌های تلفن همراه هیچ ثباتی در این بازار مشاهده نشده؛ چرا که نحوه ترخیص این کالاها برای بسیاری از افراد مبهم و سوال‌های زیادی را در ذهن همگان ایجاد کرده است.

 

منبع تجارت نیوز

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: