کد خبر: ۱۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق با تاکید بر لزوم حل بحران آب در عراق به ویژه در استان بصره گفت: موضوع آب مهم‌ترین اولویت ما در گفتگو‌های اینده با ایران و ترکیه است.مشکلات ناشی از شبکه‌های آب رسانی و آب‌های آلوده و بسیار شور دریا به جای آب شیرین در تابستان امسال باعث شده است تا بصره در هفته‌های گذشته شاهد تظاهرات گسترده باشد.

به گزارش آوای نشاط رئیس پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) با تاکید بر لزوم حل بحران آب در عراق به ویژه در استان بصره گفت: موضوع آب مهم‌ترین اولویت ما در گفتگو‌های اینده با ایران و ترکیه است.

به گزارش پایگاه خبری عراقی الغد پرس، «محمد الحلبوسی» امروز در دیدار با «حسن الجنابی» وزیر منابع آب عراق و شماری از مسئولان و کارشناسان این وزارتخانه پرونده بحران آب را در این کشور مورد بررسی قرار داد.

بر اساس بیانیه دفتر الحلبوسی، در این جلسه در خصوص بحران کم آبی در استان بصره و راه‌های مقابله با آن بحث و تبادل نظر شد.

وی که به تازگی ریاست پارلمان عراق را برعهده گرفته است با بیان این که گفتگو با ایران و ترکیه درباره مساله آب در اولویت بحث‌های آینده خواهد بود بر ضرورت مواجهه با چالش‌ها و ایجاد فرصت‌ها برای رشد و توسعه پایدار به منظور فراهم سازی امنیت آبی در عراق تاکید کرد.

مشکلات ناشی از شبکه‌های آب رسانی و آب‌های آلوده و بسیار شور دریا به جای آب شیرین در تابستان امسال باعث شده است تا بصره در هفته‌های گذشته شاهد تظاهرات گسترده باشد.

معترضان خواستار اعلام بصره به عنوان استان بحران زده و تسریع در ایجاد راه و حل‌های اساسی برای رفع این بحران شدند.

وزارت منابع آب عراق نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که شوری رودخانه شط العرب (اروند رود) به سطح بالایی رسیده است و نمی‌توان همچون گذشته از آن استفاده‌های معمول را در استان بصره انجام داد.

 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: