کد خبر: ۱۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
سامانه موشکی ضدهوایی روسیه موسوم به «اسکندر- ام» برای اولین مرتبه و جهت استفاده در رزمایش مشترک کشورهای همسود وارد قرقیزستان شد.

به گزارش آوای نشاط ارتش روسیه سامانه موشکی موسوم به «اسکندر- ام» را برای شرکت در رزمایش‌ نظامی کشورهای همسود به قرقیزستان منتقل کرد.

بر اساس گزارش مرکز مطبوعاتی ارتش روسیه، سامانه‌ «اسکندر- ام» برای اولین بار وارد خاک قرقیزستان شد و این تجهیزات نظامی در رزمایش‌ مشترک ضدتروریستی کشورهای سازمان مشترک المنافع «ایسیک کول انتی ترور 2018» به کار خواهد رفت.

قرار است در قالب رزمایش‌ مذکور سامانه‌های موشکی روسیه در پایگاه نظامی قرقیزستان موسوم به «ایدلویس» مستقر و در تمرینات نابود کردن اردوگاههای افراط‌گرایان استفاده شود.

این در حالی است که «اسکندر- ام» سامانه نظامی تاکتیکی ضد هوایی و ضدموشکی است و هدف مبارزه با هواپیماها، بالگردها، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌های دشمن در فاصله 500 کیلومتر را دارد.

رزمایش‌ مذکور در تاریخ 23 سپتامبر سال جاری با حضور نیروهای نظامی 7 کشور از جمله ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان در سواحل دریاچه «ایسیک کول» برگزار می‌شود و در چارچوب آن مقامات نهادهای امنیتی روش‌های مختلف مقابله با تروریست‌ها و افراط‌گرایان را آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: