کد خبر: ۱۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
مرکز اعتماد الکترونیکی سایت‌های اینترنتی وابسته به وزارت صنعت در حالی سایت سکه ثامن را حذف کرد که پیش از این اعتبار این شرکت را تایید کرده و سبب اعتماد مردم برای سرمایه‌گذاری در این سایت شده بود.

به گزارش آوای نشاط، از ابتدای هفته جاری، رویه زندگی بسیاری از افرادی که در شرکت" تجارت الکترونیک ثامن" که با برند سکه ثامن فعالیت می‌کرد، تغییر و التهابات روانی زیادی را برای سرمایه‌گذاران در این شرکت به وجود آورد.

 

ماجرا از این قرار است که از ابتدای هفته طبق اعلام سایت فروش طلا و سکه ثامن ، سایت این شرکت که محل خرید و فروش و درخواست‌های مالی سرمایه‌گذاران آن بود به مدت دو روز برای تعمیراتی از دسترس کاربران خارج و امکان درخواست وجه و همچنین معامله از آنان سلب شده بود.

همین مسئله سبب شد عده‌ای از خریداران نسبت به کلاهبرداری مدیران سایت و فرار آن‌ها با سرمایه مردم از کشور مشکوک شوند. زمانی این شبهه به واقعیت نزدیکتر شد که پس از گذشت فرصت 2 روزه برای بازسازی سایت فروش، همچنان این مرکز معاملاتی آنلاین از دسترس خارج بود و امکان دسترسی سرمایه‌گذاران به دارایی‌هایشان فراهم نبود و تا امروز که بیش از 4 روز گذشته نیز همچنان این روند ادامه دارد.

 

اما آنچه تقریبا شک و شبهه مشتریان این سایت سرمایه‌گذاری و فروش اینترنتی را بیشتر کرد این بود که مرکز eنماد که مسئولیت مستقیمی در خصوص تایید مراکز تجارت الکترونیک در کشور دارد، به یکباره اقدام به حذف سایت سکه ثامن از لیست شرکت‌های ثبت شده خود کرد.

 

طبق سندی که یکی از سرمایه گذاران این سایت ارسال کرده است، تا پیش از این، سکه ثامن دارای مجوز از سوی مرکز "ای‌نماد" وابسته به وزارت صنعت معدن و تجارت بوده است. تصویر زیر گویای این مدعاست.

وزارت صنعت چگونه با اعتماد سرمایه‌گذاران بازی کرد؟

سند اعتبار ای‌نماد سکه ثامن

 

براساس این سند مشخص است که شرکت سکه ثامن توانسته بود اعتماد مدیران وزارت صمت را درخصوص کسب و کار خود جلب نماید. در این خصوص گمانه‌زنی‌هایی نیز مبنی بر استفاده از جایگاه یکی از نزدیکان رئیس شرکت ثامن که از مدیران وزارت صنعت است نیز از سوی سرمایه‌گذاران مطرح میشود.

 

اما متاسفانه شرکت ارائه دهنده نماد اعتماد الکترونیکی سایت‌های اینترنتی، پس از اتفاقات اخیر در حرکتی یک سویه و بدون هیچ توضیح خاصی، نماد اعتبار سایت سکه و طلای ثامن را حذف کرد. تصویر زیر گویای جای خالی این نماد در سایت ثامن است.

وزارت صنعت چگونه با اعتماد سرمایه‌گذاران بازی کرد؟

جای خالی نماد اعتماد الکترونیکی

 

در بخش استعلام شرکت های سایت ارائه‌دهنده نماد اعتماد الکترونیکی نیز با بررسی آدرس سایت ثامن، عبارت کوتاه "ثبت نشده است" نشان داده میشود.

وزارت صنعت چگونه با اعتماد سرمایه‌گذاران بازی کرد؟

ادعای سایت "ای نماد" در خصوص سکه ثامن

 

این اقدام مرکز نماد اعتماد الکترونیکی که هیچ دلیل و توضیحی نیز در خصوص آن ارائه نشده، علاوه بر اینکه موجب ضرر و زیان سرمایه‌گذاران سکه ثامن شد بلکه اعتبار و اعتماد به این نشان را نیز از بین برد چرا که تضمینی برای تکرار این رویه درخصوص سایر کسب و کارها وجود ندارد.

 

از سوی دیگر، حذف سایت سکه ثامن از میان دارندگان این نماد، در حالی اتفاق می‌افتد که در بخش درباره ما سایت نماد اعتماد الکترونیکی آمده است:

 

ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص B2C خواهد بود. به نحوی‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.

 

حال باید مسئولین این مرکز پاسخگوی سوالات بی‌شمار مشتریان شرکت ثامن در خصوص اقدام نابجای حذف نماد اعتماد الکترونیکی (eنماد) باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: