کد خبر: ۱۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

به گزارش آوای نشاط امیر فرهاد آریانفر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به شعار این هفته با عنوان "ما توانستیم" به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های این هفته با رژه یگانهای نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ساعت ۸ صبح در بزرگراه امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی به صنایع دفاعی و جهاد خودکفایی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در این رژه نیروهای واکنش سریع و متحرک هجومی با تحولی که در ساختار دفاعی به وجود آورده اند حضوری چشم گیر خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا با بیان اینکه این رژه همزمان در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و قصرشیرین نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: استان‌هایی که یگانهایشان تحت امر منطقه هستند از جمله همدان، سنندج، ایلام، سقز و مریوان نیز همزمان این رژه را انجام خواهند داد.

امیر آریانفر تصریح کرد: یکشنبه روز تکریم از سرباز است که یگانها از مقام سرباز تجلیل خواهند کرد.

وی بصیرت‌افزایی نیروهای ارتش را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و بیان داشت: همچنین روز سه‌شنبه به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار خواهیم داشت.

امیر آریانفر تصریح کرد: با حضور مسئولین کشوری و لشکری، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران در روز چهارشنبه صبحگاه مشترک اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدا راس ساعت ۱۱ صبح پنجشنبه و پیاده روی خانوادگی از طاقبستان تا مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا همچنین از برپایی نمایشگاه "دفاع مقدس" در طول هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: این نمایشگاه از ۳۱ شهریور آغاز و تا پایان هفته دفاع مقدس دایر است که در حاشیه آن پیشکسوتان و رزمندگانی که در طول جنگ تحمیلی حماسه آفریدند به بیان خاطرات جنگ می‌پردازند.

امیر آریانفر در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: تجارب دوران دفاع مقدس و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام سبب شد که امروز جمهوری اسلامی از نظر قدرت دفاعی در سطح بازدارندگی قرار بگیرد.

وی اذعان داشت: دشمن در جنگ تحمیلی میلیونها مین را در طول نوار مرزی یا داخل خاک ما به کاربرد اما قرارگاه های بازسازی که در کشور شکل گرفت توانست منطقه را پاکسازی کند اگرچه شهدای زیادی تقدیم کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا اظهار داشت: با همه تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر ۲ درصد از مناطق مرزی یا جوار مرز پاکسازی نشده است که تعداد آنها حدود ۱۰ هزار مین برآورد شده است.

وی از امنیت مرزهای غربی سخن گفت و بیان داشت: با توجه به تجهیزات نوین و خودکفایی ما در منطقه کل مرز را با پهباد و دوربین هایی با برد بالا کنترل و پایش می کنیم و هر نوع توطئه و نفوذی را در نطفه نابود می کنیم.

امیر آریانفر اظهار داشت: بنا به دستور فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با هدف تحت پوشش قرار دادن مسائل معیشتی طرح "لبیک یا امام" با ۲۹ عنوان آغاز به کار کرده است.

به گفته فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا، طرح اکرام خانواده کارکنان و فرزندان ارتش یکی از این طرح‌ها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت بازگشایی مرز خسروی امنیت تردد مرز داخلی بر عهده نیروهای ما و امنیت داخل عراق را نیروهای عراقی برقرار می کنند و نیروهای سپاه قدس هم در آن مناطق حضور خواهند داشت.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: