کد خبر: ۱۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده پدافند هوایی سوریه اشتباهی هواپیمای نظامی تجسسی روسیه را در لاذقیه سوریه سرنگون کرده.

به گزارش آوای نشاط وزارت دفاع روسیه اعلام کرده پدافند هوایی سوریه اشتباهی هواپیمای نظامی تجسسی روسیه را در لاذقیه سوریه سرنگون کرده. در سقوط این هواپیمای نوع ایلوشن۲۰، ۱۵ ارتشی روس جان باخته‌اند.

صبح امروز وزارت‌دفاع روسیه گفته بود «یک فروند هواپیمای روسیه با ۱۴سرنشین در ساحل سوریه گم‌شده.
این هواپیما زمانی گم شده که «جنگنده‌های اسراییل و یک ناوچه فرانسوی» مشغول عملیات در سوریه بودند.»
▫اما مقام آمریکایی گفته‌بود این هواپیما ناخواسته هدف پدافند هوایی سوریه قرار گرفته و چندساعت بعد روسیه تحلیل آمریکایی‌ها را پذیرفت.

وزارت دفاع روسیه حرف‌ مهم‌تری هم زده: جنگنده‌های اسراییلی «عمدا در موقعیتی خطرناکی» هواپیمای نظامی روسیه را به‌عنوان حفاظ جلوی ضدهوایی‌های سوریه گذاشته‌اند.

و اسرائیل «تنها یک‌دقیقه پیش» از حمله، به روسیه خبر داده که جنگنده‌های‌اش در منطقه هستند.سوریه با سامانه پدافندی اس۲۰۰ روسی این هواپیما را انداخته.»

سخنگوی وزارت‌دفاع روسیه تهدید کرده روسیه «اقدام متناسب متقابل» را «حق خود» می‌داند اما مقامات سیاسی و نظامی اسراییل هنوز حرفی نزده‌اند/ سی‌ان‌‌ان و رویترز

تلویزیون دولتی سوریه بامداد امروز خبرداده‌بود شرکت صنایع دولتی در لاذقیه از هوا و دریا هدف موشک‌پرانی قرارگرفته‌اند.

لاذقیه در غرب سوریه، در کرانه دریای مدیترانه واقع است. ارتش روسیه که در کنار ایران مهم‌ترین حامی بشار اسد است، از پایگاه هوایی حمیمیم در این شهر استفاده می‌کند.

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه نزدیک به مخالفان اسد گفته که اسراییلی‌ها می‌خواسته‌اند یک انبار مهمات را در این موسسه دولتی بزنند.

 

منبع روزآروز

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: