کد خبر: ۱۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
مدیرکل دفتر کودک و نوجوان بهزیستی کشور گفت: تعدادی از کودکان بی‌سرپرست که در بهزیستی نگهداری می‌شوند، به خانواده‌هایی به طور موقت سپرده می‌شوند که باید دارای شرایطی خاص باشند.

به گزارش آوای نشاط، محمد نفریه گفت: شبه خانواده به خانواده‌ای گفته می شود که ضمن حفظ بافت خانوادگی، مراقبت و پرورش، یک تا سه نفر از کودکان تحت سرپرستی بهزیستی را به طور موقت و با نظارت کارشناسان عهده دار می شود.

وی شرایط کلی ویژه کودکان درشبه خانواده را اعلام کرد و گفت: تمام کودکان مقیم خانه‌های کودکان، خانه موقت و دیگر واحدهای شبانه روزی، با بررسی کارشناس و نظارت مستمر می‌توانند با رعایت ضوابط سازمان و موازین حقوقی و تایید کمیته شبه خانواده استان جهت مراقبت وزندگی در شبه خانواده با صلاحیت انتقال یابند.

نفریه افزود:درصورتی که کودکان، مجموعه‌ای از یک خانواده را تشکیل دهند به پیشنهاد کارشناس و تایید کمیته شبه خانواده استان، تعداد بیش از 3 نفر از فرزندان می‌توانند به یک خانواده واگذار شوند.

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای فرزندان اقلیت های دینی و مذهبی خانواده متقاضی از همان اقلیت باید باشد گفت: ایرانی بودن، معتقد به مبانی اسلامی، فاقد سوء پیشینه کیفری، دارای انسجام و توانایی و مهارت کافی در پرورش کودکان از جمله شرایط خانواده پذیرای کودک است.

وی ادامه داد: با توجه به سن و جنس فرزند و مدت نگهداری، خانواده متقاضی باید نسبت به ایجاد زمینه‌های محرمیت اقدام کند و خانواده از سلامت روان و جسم در حد ایفای نقش مسئولیت نسبت به فرزندان و حفظ حقوق آنان برخوردار باشد.

نفریه با بیان اینکه بستگان سببی و نسبی کودک در صورت واجد شرایط بودن در اولویت تحویل کودک قرار دارند گفت: متقاضیان داوطلب سرپرستی غیر از بستگان باید حداقل دارای مدارک تحصیلی دیپلم باشند.

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان بهزیستی کشور گفت: البته پس از پذیرش فرزندان در خانواده، تعداد اعضای خانواده متقاضی سرپرستی نباید از هفت نفر بیشتر شود.

وی در مورد سن زن و شوهر متقاضی سرپرستی نیز گفت: متقاضیان فرزند در شبه خانواده حداقل 25 و حداکثر 50 سال باید داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: