کد خبر: ۱۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
معاون وزیر خارجه روسیه گفت که نشست صلح افغانستان که قرار است به میزبانی مسکو برگزار شود، لغو نشده و روسیه امیدوار است این نشست تا پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از «OANA»، «ایگور مورگولوف» معاون وزیر خارجه روسیه در حاشیه چهارمین نشست انجمن اقتصاد شرقی اظهار داشت که مسکو برای میزبانی از نشست صلح افغانستان خود را آماده می‌کند و ادامه داد که انتظار می‌رود این نشست تا پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

مرگولوف گفت: ما در حال آمادگی برای این نشست هستیم، زمان برگزاری این نشست تغییر کرده و این نشست لغو نشده است.

این دیپلمات ارشد روس ادامه داد: با دولت افغانستان برای انتخاب تاریخ‌های جلسات جدید در ارتباط هستیم و امیدواریم که این نشست تا پایان سال برگزار شود.

نشست صلح افغانستان به میزبانی روسیه قرار بود در 4 ماه جاری میلادی برگزار شود و براساس گزارش‌ها 12 کشور از جمله آمریکا، جمهوری‌های منطقه آسیای مرکزی، ایران، چین، هند، پاکستان و همچنین آمریکا را به این نشست دعوت کرده بود اما واشنگتن دعوت مسکو را رد کرد.

گفتنی است که روسیه از اعضای ارشد طالبان نیز برای شرکت در این نشست دعوت کرده بود که وزارت خارجه افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد مقامات کابل در این نشست حضور نخواهند یافت.

پس از آن اما در تماس تلفنی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دو طرف توافق کردند تا برگزاری این نشست را به زمان دیگری در آینده موکول کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: