کد خبر: ۱۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
معاون وزیر آموزش و پرورش، از بهره برداری 8 هزار کلاس درس جدید تا مهرماه خبر داد و گفت: این تعداد کلاس درس نسبت به سال گذشته 1.5برابر شده است.

به گزارش آوای نشاط، مهرالله رخشانی مهر چهارشنبه شب در سفر به چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای اداری شهرستان بروجن از احداث یکهزار کلاس درس در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: این کلاس های درس پس از امضاء تفاهمنامه با دستگاههای اجرایی احداث می شود.
به گفته وی، هم اکنون 11 استان کشور زیر خط میانگین سرانه کلاس درس و فضای فیزیکی قرار دارند، که ساخت کلاس های درس جدید در این استانها، با توجه به اولویتهای جدید احداث می شود.
رخشانی مهر اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گیلان، تهران و البرز از جمله استانهای هستند که سرانه فضای فیزیکی کمتر از میانگین کشوری دارند.
به گفته وی، میانگین سرانه آموزشی کشور 5.2 متر مربع است به گونه ای که به ازای هر دانش آموز 5 متر مربع فضای آموزشی وجود دارد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سرانه استاندارد فضای فیزیکی باید 8.4 درصد باشد که در کشور 3متر با سرانه استاندارد جهانی فاصله وجود داد و این فاصله مربوط به همه فضاهای آموزشی است.
رخشانی مهر افزود: 3 درصد مدارس کشور تخریبی و نیاز به نوسازی دارد که بیشترین تعداد فضاهای تخریبی در استان تهران قرار دارد.
وی، به پراکندگی و توزیع ناعادلانه فضاهای آموزشی در شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: این مساله باعث افزایش فاصله سرانه فضای آموزشی با استانداردها شده است.
رخشانی مهر گفت: از سال 82 تاکنون 40هزار میلیارد ریال(4 هزار میلیاد تومان) به امر تخریب و نوسازی مدارس کشور اختصاص داده شده است.
به گفته وی، در برنامه ششم توسعه نیز 3 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی به تخریب ونوسازی مدارس اختصاص می یابد که در صورت تحقق این امیزان اعتبار مدارس تخریبی کشور نوسازی می شود.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر آموزش و پرورش در سفر 2 روزه به استان چهارمحال وبختیاری وضعیت مدارس استان را بررسی می کند
بروجن در 60کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: