کد خبر: ۱۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
نماینده شورای اسلامی بوشهر، وضعیت آب آشامیدنی در این استان را بحرانی اعلام کرد و گفت: استانی که در کنار آب قرار دارد مردم آن تشنه هستند.

به گزارش آوای نشاط، سید علی اکبر فاطمی روز پنجشنبه در نهمین اجلاس شورای عالی استان ها افزود: بر گنج نشسته ایم اما در حقیقت در رنج هستیم؛ مردم استان بوشهر آن چنان بهره ای از ثروت استان نبرده اند و به جای شیرینی عواید این ثروت، بیشتر زهر و نیش به آنها رسیده است.

وی یادآور شد: بوشهر دارای ١٠ شهرستان و یکی از جنوبی ترین استانهای کشور است که با ۶٢۵ کیلومتر مرز آبی طولانی ترین همسایگی را با آبهای نیلگون خلیج فارس دارد و به دلیل ذخایر عظیم نفت و گاز پایتخت انرژی ایران و خاورمیانه است.

فاطمی، وجود شیلات، گمرک، صنایع دستی، صنایع دریایی، هفت میلیون اصله نخل، یازده بندر تجاری، استقرار بزرگترین صنایع کشتی سازی ایران، ١٣ درصد ذخایر نفت، ۶٧ درصد ذخایر گاز، تولید ٧٠ درصد نفت فلات قاره خارک، صدور ٩۵ درصد نفت خام کشور از پایانه های نفتی جزیره خارک را از جمله مزیت های نسبی استان بوشهر برشمرد.

وی به معضلات استان بوشهر اشاره کرد و افزود: بحران در فروش محصول گوجه‌فرنگی، ضرورت پویاتر شدن فعالیت صندوق بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت یارانه تولید کشاورزان و راه اندازی صنایع بسته بندی خرما از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: استان بوشهر با وجود داشتن ظرفیت های لازم برای پیشرفت و توسعه صنعتی از رونق لازم برخوردار نیست.

فاطمی ادامه داد: بی توجهی مسئولان استانی به صنعت، نبود زیرساخت های ضروری برای تولید، مشکلات بانکی و قوانین اداری، دست و پای صنعت در استان بوشهر را بسته است.

وی اظهار داشت: تقریبا ٢۵ تا ۴۵ درصد از واحدهای صنعتی استان بوشهر غیرفعال یا نیمه فعال است.


آلودگی هوای عسلویه ١٠٠ برابر تهران است


وی درباره آلودگی های زیست محیطی منطقه عسلویه گفت: برخی کارشناسان و سازمان ها در ارزیابی های خود آلایندگی هوای عسلویه را با توجه به شرایط خود ١٠٠ برابر تهران اعلام کرده اند که دلیل عمده آن، وجود مشعل هایی است که در فازهای مختلف پارس جنوبی و تولید مواد و پسماندهای شیمیایی قرار دارد

.
فاطمی خاطرنشان کرد: آلاینده های شیمیایی و صنعتی موجب تخریب سواحل، زمین های کشاورزی، فرسایش خاک، انقراض گونه های جانوری و گیاهی به ویژه جنگل حرا شده است.
عضو شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار داشت:چرا سهم بدی آب و هوا برای شاغلان استان بوشهر تنها ۶ درصد است و این در حالی است که در استان مجاور ٢۵ درصد لحاظ می شود.


هزار و ٣٣٠ کلاس درس در بوشهر مخروبه است


فاطمی در ادامه به مسأله کمبود کلاس های درس در این استان اشاره کرد و افزود: درصد بالایی از مدارس مخروبه هستند و تعداد هزار و ٣٣٠ کلاس درسی به دلیل مخروبه بودن، بلا استفاده اعلام شده است.

منطقه آزاد در بدترین شرایط برای بوشهر مصوب شده است


وی درباره وضعیت صیادان استان بوشهر نیز گفت: منطقه آزاد در بدترین شرایط برای استان مصوب شده است؛ زمانی که نرخ ارز ثبات کمتری دارد و لنج های سنتی به گل نشسته و صیادان بیکار گاهی مجبورند برای صید به نقاط دور دست از ساحل بروند و در مواقعی مورد تهاجم یگان های مرزی کشورهای همسایه قرار گیرند


نهمین اجلاس شورای عالی استانها به ریاست مرتضی الویری و با حضور نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل مجلس شورای اسلامی سابق برگزار شد.

انتهای پیام/

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: