کد خبر: ۱۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
روز پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه، پیکر ۱۳۵ شهید گمنام، "شهدای عزت ایران اسلامی" ساعت ۹ صبح از مقابل دانشگاه تهران با حضور آحاد مردم تشییع خواهد شد.

به گزارش آوای نشاط، روز پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه، پیکر ۱۳۵ شهید گمنام، "شهدای عزت ایران اسلامی" ساعت ۹ صبح از مقابل دانشگاه تهران با حضور آحاد مردم تشییع خواهد شد.

همچنین مراسم وداع با شهدای گمنام روز چهارشنبه ۲۱ شهریور همزمان با نماز مغرب و عشاء در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

بیانیه سپاه تهران و بنیاد حفظ آثار

سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص تشییع پیکر مطهر ۱۳۵ شهید گمنام ، شهدای عزت ایران اسلامی بیانه صادر کردند.

متن بیانیه سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ  درباره  تشییع پیکر مطهر ۱۳۵ شهید گمنام ، شهدای عزت ایران اسلامی به این شرح است:
 
«السلام علیک یا اباعبدالله(ع)
اکنون که با وجود همه دشمنی‌ها و ددمنشی های نظام استکبار در چهلمین سال از انقلاب شکوه مند اسلامی ایران، در امنیت و ثباتی مثال زدنی تنفس می‌کنیم یاد و خاطره شهدایی که باعث این عزت بزرگ برای سرزمین اسلامی ما شده اند را گرامی می‌داریم.

دل‌های مردم غریتمند، ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی که همیشه لحظاتی ناب و فراموش نشدنی را در تاریخ پرافتخار این مرز و بوم ثبت نموده‌اند ، این روزها به انتظار کاروان ۱۳۵ شهیدگمنام ، مهمانانی از کربلای ایران نشسته‌اند تا حماسه‌ای دیگر در تراز ایران اسلامی برپا دارند.

بدیهی است در این مقطع زمانی که مهم‌ترین  نیاز کشور حفظ و تقویت انسجام ملی، همدلی و هم‌زبانی است، عطرحضور شهدای گمنام می‌تواند محور همبستگی و انسجام ملت در سایه رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) باشد.

با توجه فرارسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر و رسیدن کاروان حسینی(ع) به کربلا،  ورود کاروان بزرگ شهدای گمنام را مغتنم شمرده و با توجه به  لزوم بزرگداشت مقام والای شهیدان، تقویت روحیه شهادت طلبی، معنویت افزایی و مانوس شدن با مکتب شهدا به عنوان سیره و راه سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، توفیق استقبال از کاروان ۱۳۵ شهید والا مقام دفاع مقدس نصیب ما شده است.

بی‌شک استقبال بی سابقه و گسترده امت شهید پرور و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از شهدای میهن اسلامی که در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۷ از جلوی درب دانشگاه تهران تشییع می شوند بار دیگر ولایتمداری و دلدادگی به راه شهیدان را نشان داده و با استشمام عطر شهیدان راه حق ، نفسی تازه در وجودشان وزیدن خواهد گرفت و نوید این استقبال عظیم و تشییع باشکوه همبستگی و همراهی ملت با آرمان های امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی است.

پاسداران و کارکنان سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ همچون گذشته در کنار امت همیشه در صحنه ایران اسلامی در این مراسم با شکوه که مصادف با سومین روز از محرم حسینی(ع) است شرکت گسترده ای داشته و از عموم مردم مومن و ولایتمدار برای حضور در همراهی تشییع کاروان یکصد و سی پنج شهید عزت ایران اسلامی و تجدید بیعت دوباره با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دعوت می نماییم.

همچنین «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» نیز در اطلاعیه‌ای با تسلیت و تعزیت ایام عزاداری سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، از عموم مردم به ویژه مردم ولایتمدار، قدرشناس و شهیدپرور تهران بزرگ برای شرکت در مراسم تشییع  ۱۳۵ شهید گمنام دفاع مقدس روز پنج شنبه ۲۲ شهریورماه ساعت ۹ صبح از مقابل دانشگاه تهران) دعوت به عمل آورد.

در این اطلاعیه آمده است: بر کسی پوشیده نیست که امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون ایثار و جانفشانی شهدای گرانقدر و عزت  ایران اسلامی است که برای دفاع از کشور و ملت در برابر متجاوزان به آب و خاک و استقلال وطن مان، هستی و جان خود را فدا کردند و با ایثار، شهامت و شهادت خود استقلال، آزادی،  امنیت و اقتدار را نصیب کشورمان ساختند.

لذا تکریم و بزرگداشت آنان، تکریم فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت، اخلاص، قدردانی و قدرشناسی از شهدای عزیز و تجدید میثاق و ادامه راه مسیر پرتلألو آن حماسه آفرینان دوران هشت سال دفاع مقدس است.


در پایان این اطلاعیه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بار دیگر از مردم و امت بصیر، انقلابی و ولایت مدار تهران، اقشار مختلف، گروه ها، احزاب و مسئولان دعوت به عمل آورده است تا روز پنج شنبه ۱۳۹۷/۶/۲۲ ساعت ۹ صبح، مقابل دانشگاه تهران با شرکت و حضور  حماسی و گسترده در این مراسم معنوی و عزّت آفرین که مقارن با ماه محرم و عزای حسینی شده است با پیکرهای مطهر فرزندان برومند حضرت روح الله، بیعت تازه سردهند و یاد و نام وآرمان های والای شهیدان را زنده نگه دارند.


در ادامه قدردانی ملت سلحشور ایران اسلامی و مردم بزرگوار تهران از شهدای عزّت ایران اسلامی روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ بعد از نماز مغرب و عشاء در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مراسم شب وداع با این شهدا با حضور خانواده‌های معظم شهدا و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برگزار می گردد.»

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: