کد خبر: ۱۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تشکیل کمیته‌ای با حضور ۱۳ دانشگاه برتر برای حل بحران‌های اقتصادی و اجتماعی کشور خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، محمود فتوحی فیروزآباد (رئیس دانشگاه صنعتی شریف) با اشاره به تحلیل خود از شرایط موجود کشور بیان داشت: کشور در شرایط سخت و خطیری قرار گرفته و اکنون برای حل مشکلات باید با هم همکاری کنیم. به طبع در این میان یکی از ارگان‌هایی که برای برون‌رفت از این شرایط بسیار می‌تواند، موثر و در عین حال کمک‌کننده باشد، دانشگاه‌ها هستند. در این شرایط مهم‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها اثربخشی آن‌هاست که در سطح جامعه نقش به سزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما نیز در دانشگاه صنعتی شریف چه پیش از بروز این اتفاقات و دشواری‌ها و چه امروز که مشکلات نمود بیشتری پیدا کرده، تلاش و کوشش خود را کرده‌ایم تا بتوانیم به نوعی در حل مسائل کشور اثرگذار باشیم. در همین راستا یک کمیته را تشکیل دادیم تا این کمیته بتواند نظرات راهگشا و راهکارهای مختلفی در ارتباط با مسائل صنعت و همچنین مسائل مدیریتی و اقتصادی به دولت ارائه دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه جو ناامیدی در سطح کشور حاکم شده و باید برای رفع آن برنامه‌ریزی شود، گفت: این جو ناامیدی در بخش‌های مختلف جامعه و حتی در دانشگاه هم تا حد کمی وجود دارد، اما امیدواریم که بتوان با کمک این نوع کمیته‌ها و همکاری‌ها مشکلات مرتفع شود تا بتوان سال تحصیلی را با شادابی، تلاش و کوشش هرچه بیشتر از طریق دانشجویان و اساتید شروع کنیم و با یک امیدواری کارهای مربوط به دانشگاه را آغاز کنیم.

فتوحی با توضیح درباره جزئیات این کمیته بیان کرد: من هفته گذشته طرح تشکیل این کمیته را در هیات رئیسه دانشگاه مطرح کردم و در حال حاضر این کمیته در شرف تشکیل است. ضمن اینکه از دانشکده‌های مهندسی‌مان و همینطور دانشکده‌های مدیریت و اقتصاد نیز در این کمیته حضور خواهند داشت، زیرا این دانشکده‌ها بیشتر می‌توانند در مسائل اجتماعی کمک کنند.

وی تصریح کرد: مشکل ما در کشور هم در حوزه اقتصادی و صنعتی است و هم مسائل اجتماعی و روحیات مردم را شامل می‌شود که به طور کلی مردم در کشور با آن مواجه هستند. البته دانشگاه ما رشته علوم انسانی را کمتر دارد، اما در حدی که بتوانیم تلاش می‌کنیم، با دانشگاه‌های این حوزه نیز ارتباط داشته باشیم و راهکار ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پایان در پاسخ به این سوال که شما برای تشکیل این کمیته با دانشگاه‌های دیگر هم تعامل خواهید داشت؟ گفت: بله، ۱۳ دانشگاه برتر کشور تصمیم گرفتند کارگروه‌های مختلفی را در زمینه‌هایی که مورد نیاز فعلی کشور است، تشکیل بدهند. در واقع از این طریق دانشگاه‌های مختلف می‌توانند با هم در این چندخوشه و چند موضوع مختلف همکاری کنند، البته دانشگاه صنعتی شریف هم پیگیر است تا این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: