کد خبر: ۱۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه و پیشرفت استارتاپ‌ها در ایجاد اشتغال نقش دارد، گفت: اگر با دید تجاری به موضوعات نگاه کنیم، حل هر معضل شروع یک اشتغال است.

به گزارش آوای نشاط، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه و پیشرفت استارتاپ‌ها سبب توسعه اشتغال و بهبود اقتصاد می‌شود، گفت: وجود استارتاپ‌ها افراد جامعه را آگاه می‌کند که فردی که نه خانواده پولداری دارد و نه خودش صاحب سرمایه هنگفتی است می‌تواند با ارائه ایده های نوآورانه در جامعه زمینه ساز تحولات عظیم شود.

وی با اشاره به اهمیت وجود محیط مساعد کسب و کار و نیروی انسانی و اولویت این ۲ موضوع نسبت به زیرساخت‌های مادی عنوان کرد: باید به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیاموزیم اشتغال به معنای استخدام و کارمندی، چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی نیست و معنای حقیقی اشتغال در نوآوری، کارآفرینی و تولید ارزش افزوده نهایتا افزایش سرانه GDP کشور از این طریق است.

ستاری با بیان اینکه اگر با دید تجاری به موضوعات نگاه کنیم، حل هر معضل شروع یک اشتغال است، اظهار داشت: یکی از ضعف‌های بزرگ ما در اقتصاد نفتی این است که همیشه فکر می‌کنیم همه چیز را می شود با پول درست کرد، فکر می‌کنیم مشکل اشتغال، پول و سرمایه‌گذاری است در حالیکه مشکل اشتغال مغز و ایده است، فردی که بخواهد روی پای خودش بایستد حتی اگر سه، چهار بار زمین خورد باید دوباره بایستد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانش‌آموخته دانشگاهی برای اشتغال دو راه دارد، یا وارد عرصه استخدام شود یا به سوی کارآفرینی حرکت کند؛ اما اشتغال استخدامی اعتماد به‌ نفس و خلاقیت را به تاراج می‌برد در حالی که اگر همین فرد وارد کارآفرینی شود علاوه بر اشتغال‌زایی برای خود و دیگران، می‌تواند ارزش‌افزوده چشمگیری را نیز به دست آورد.

به گفته وی، هر مستعد برتر می‌تواند یک کارآفرین برتر باشد که در کمترین بازه زمانی ارزش‌افزوده میلیاردی حاصل کند، از سوی دیگر، بازار داخلی کشور نیز مستعد ایده و طرح نو و خلاقانه است و محیطی بکر برای فعالان عرصه کارآفرینی و دانش‌بنیان است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: