کد خبر: ۱۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه مقابل ازبکستان به پیروزی رسید.

به گزارش آوای نشاط، تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه ملی تاشکند به مصاف تیم ازبکستان رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

دو تیم ایران و ازبکستان خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کنند و این اولین برد تیم ملی با کی‌روش بعد از جام جهانی بود. ملی پوشان در نیمه دوم نمایشی مطلوب‌تر داشتند و در فاز هجومی خوب عمل کردند. در نیمه اول  بازی تیم ملی خیلی دلچسب نبود.

ازبکستان حریف تکراری تیم ملی ایران است. آخرین بازی تیم ملی قبل از جام جهانی در ورزشگاه آزادی نیز مقابل ازبکستان بود که در آن بازی هم یک بر صفر پیروز شدیم. این چهارمین برد یک بر صفر ایران در خاک ازبکستان است.

داور: دیمتری ماشینتسیف ( قرقیزستان)

کمک داور: باخودیر کوشکاروف و اسماعیل تولیبجونوف ( قرقیزستان)

کارت زرد: فرخ سایفیف از ازبکستان، میلاد محمدی از ایران

کارت قرمز:-

گل‌: مهدی ترابی( دقیقه ۶۷)

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

امیر عابدزاده، مرتضی پور علی‌گنجی، مجید حسینی( از دقیقه ۶۲ پژمان منتظری)، وریا غفوری( از دقیقه ۴۶ صادق محرمی)، سعید عزت الهی( از دقیقه ۷۱ مسعود شجاعی)، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه( از دقیقه ۴۶ سامان قدوس)، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش( از دقیفه ۴۶ مهدی طارمی)، کریم انصاری فرد( از دقیقه ۶۴ مهدی ترابی).

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب تیم ازبکستان:

الدور سویونف،ویتالی دنیزوف( از دقیقه ۷۳ کوزاک)،انزور اسماعیلوف، اسلام تهتاجیوف( از دقیقه ۴۶ سرگیف)، فرخ سایفیف، اودیل احمدوف، اوتابک شکوروف، الدور شوموردوف( از دقیقه ۴۶ تورنوسوف)، مارات بیکمائف( از دقیقه ۴۶ غفوراف)، سردار رشیدوف( از دقیقه ۶۷ سردار خوجایف) و تیمورخاجا

سرمربی: هکتور کوپر

اتفاقات مهم بازی:

تیم ملی ایران با پیراهن آدیداس در میدان حاضر شد. 

شماری از بازیکنان اصلی تیم ملی ایران در این مسابقه نیمکت نشین هستند. بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند، وحید امیری در ترکیب اصلی این تیم نبودند. روزبه چشمی هم به دلیل مصدومیت در فهرست بازیکنان اصلی حضور نداشت. 

دقیقه ۱۴ اولین فرصت گلزنی را ازبکستان به دست آورد و ارسال ازبک‌ها از سمت راست خط دفاعی ایران باعث شد که یک موقعیت گلزنی به روی دروازه ایران خلق شود که در نهایت با خوش شانسی این توپ گل نشد.

علیرضا جهانبخش با کاپیتان ازبکستان یک درگیری کوچک در میانه میدان داشت که داور خطای جهانبخش را اعلام کرد.

روشن ایروماتوف داور مشهور ازبکستانی یکی از تماشاگران ویژه این مسابقه است. 

تا دقیقه ۲۶ مهاجمان ازبکستان دو مرتبه با عابدزاده تک به تک شدند که دروازه بان تیم ملی در هر دوبار موفق‌تر از مهاجمان حریف عمل کرد و مانع گلزنی ازبک ها شد.

دقیقه ۳۵ علی قلی زاده با سانتر جهانبخش در موقعیت گلزنی قرار گرفت و ضربه سر این بازیکن را دروازه بان ازبکستان مهار کرد.

نیمه دوم:

تیم ملی با سه تعویض در نیمه دوم وارد میدان شد و جهانبخش، غفوری و دژاگه از ترکیب تیم بیرون آمدند و طارمی، قدوس و صادق محرمی جانشین آنها شدند.

دقیقه ۵۲ مهدی طارمی در موقعیت گلزنی قرار گرفت ولی مدافع ازبک توپ را زودتر از مهاجم ایران زد و مانع گلزنی او شد. 

در دقیقه ۵۴ شوت رشیداف را عابدزاده با یک واکنش خوب راهی کرنر کرد. 

دقیقه ۶۱ مجید حسینی مدافع ایران دچار مصدومیت شد.

دقیقه ۶۶ شوت مهدی طارمی از داخل محوطه جریمه از بالای دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

گل اول ایران: علی قلی زاده پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و توپ را به عزت الهی پاس داد و ارسال زمینی او در محوطه شش قدم به مهدی ترابی رسید که او با یک بغل پای آرام گل اول تیم ملی را به ثمر رساند.

کاپیتان تیم ازبکستان با یکی از بازیکنان این تیم بگو مگو کرد!

مهدی ترابی در دقیقه ۷۸ دچار مصدومیتی جزیی شد.

در دقیقه ۸۹ اشتباه عابدزاده یک فرصت گلزنی برای ازبکستان ایجاد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: