کد خبر: ۱۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که از نظر نظامی به اهداف تعیین شده در حمله موشکی به مقر تروریست ها در کردستان عراق رسیدید، گفت: کاملا. دقت کار اطلاعاتی، و فرماندهی موشکی، دقیق پیش رفت و به همه اهداف رسیدیم.

به گزارش آوای نشاط، سردار سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در چهلمین مراسم دانش آموختگی دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامی امین اظهار کرد: در ورود به ماه محرم برگزاری چنین مراسمی نشانه سربازی ما در مکتب امام حسین(ع) است. از واقعه عاشورا درس بندگی، ایثار، نپذیرفتن ذلت و فداکاری در راه اسلام را آموخته‌ایم.

وی افزود: در این مراسم افرادی مفتخر به دریافت درجه می‌شوند و کار خدمت به کشور و مردم را تجربه می‌کنند. سرلشگر باقری ادامه داد: خدمت به کشوری که مفتخر به طی مسیر الله است،  خدمتی مقدس است و این حکومت نتیجه حرکت علما و صلحایی است که قرن‌ها با ظلم جنگیده‌اند و چهلمین سال این نظام مقدس را گرامی می‌داریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد:  شما در کسوتی درآمده‌اید که برای امنیت و آرامش کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنید. رهبر انقلاب عنایت خاصی به نیروی انتظامی دارد و بر حمایت از آن تاکید می‌کنند. 

وی گفت: دوره آموزشی در این دانشگاه دوره‌ای مقدس و خاطره‌انگیز خواهد بود و تعمیق معنویت دوستی و آموزش مهارت هم برای عزیزانی که امروز دانشگاه را به مقصد یگان‌های خدمتی ترک می‌کنند و هم برای افرادی که وارد دانشگاه شده‌اند، برای ارتقای دانش مهارت و معنویت بهره‌برداری شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: مراسم امروز به لطف پرورگار و تلاش مسئولان این دانشگاه توانتته است به خوبی انسجام را پیاده سازی و آموزش دهد و همگی در حد عالی و خیلی خوب تمرین‌ها را به نمایش گذاشتند.

سرلشگر باقری بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان یکی از ارکان اقتدار میهن اسلامی ما مسئولیت خطیر و سنگینی دارد و در تمام پهنه سرزمینی کشور برای انضباط اجتماعی، امنیت و اقتدار نظام مسئولیت سنگینی دارد و همچنان که باید نشان‌دهنده اقتدار و امنیت باشد باید دوست و غمخوار مردم باشد که هست.

وی با بیان اینکه مردم باید این نیرو را ملجا خود بدانند، گفت: مردم باید با آسودگی در صورت بروز مشکل به نیروی انتظامی مراجعه کنند اما خاطیان و بدخواهان این نیرو را واحد قاهره حکومت دانسته و از آن حساب ببرند و بدانند در صورت بروز جرم با آن مقابله می‌کنند.

سرلشکر باقری ادامه داد: نیروی انتظامی در آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مردم برای آموزش عمومی و مشاوره وظایفی بر عهده دارد و ارتقای سلامت روانی، ظاهری، اعتقادی و احیای امر به معروف و نهی از منکر از مسئولیت‌های آن است که مسئولیت مستقیم و سنگینی در مورد امر به معروف و نهی از منکر دارد و در این راه از شماتت نادانان و بدخواهان هراس ندارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: نیروی انتظامی در حراست از مرزها مسئولیت اصلی را بر عهده دارد و با توجه به تنوع مرزی و تهدیدات و فرصت‌های بیشمار حراست قانونی را برعهده دارد، مرزبانی از جهت کمی و‌ کیفی رو به توسعه و ارتقا است و باید مرزهای ما امن، آرام و فرصت آفرین برای فعالان اقتصادی و آحاد ملت باشد.

وی تصریح کرد: واحد اصلی برقراری آرامش در التهابات اجتماعی نیروی انتظامی است و این نیرو کارآمدی خود را در این خصوص نشان داده است و واحدهای امداد و یگان ویژه باید آماده حفظ امنیت باشند و با بصیرت و آگاه‌سازی مردم و اینکه راه پیشبرد اهداف از طریق مذاکره آرام است پیش بروند و با عده کم بدخواه قاطع برخورد کنند.

وی اظهار داشت: از وجود روحانیت معظم که بازوی مقتدر و آگاه در این نیرو است باید استفاده شود، واحدهای حفاظت اطلاعات حداکثر کمک را با چشم بینای خود می‌کنند و دام‌های پهن شده را اطلاع می دهد.

سرلشگر باقری گفت: اشراف اطلاعات، شناسایی جرم‌های نوین و حرکت به سوی دانش‌های نوین که جرایم جدید از آن نشات می‌گیرد باید مدنظر باشد، همواره با علوم و دانش روز حرکت کنید و یک گام از مجرمانی که با دانش نوین به دنبال جرایم هستند جلوتر باشید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما از پرسنل توانا و زحمتکش نیروی انتظامی با حداکثر توان پشتیبانی می‌کنیم تا بتواند توان خود را ارتقا داده و نظم و امنیت را پایدار کند.

وی تصریح کرد: ایران امن ترین کشور در منطقه ناآرام غرب آسیا و جزو چند کشور معدود امن جهان است که در کنار سایر عوامل این امنیت جزو افتخارات نیروی انتظامی است که با جان و خون خود در این راه گام برداشته است.

وی بیان کرد: جریان رود شهادت در این نیرو جاری است و وقتی مشاهده می‌کنیم شهدا بر دوش مردم حمل می‌شود و جوانانی جای این نیروها را می‌گیرند، انسان به خود می‌بالد.

سرلشگر باقری بیان داشت: در این ایام کشور مواجه با جنگ بزرگ روانی و اقتصادی است که در این نبرد هم نیروهای مسلح و انتطامی وظیفه مهمی دارند و مسئولیت دفاع از کشور مرزهای بیرونی با نیروهای مسلح است و نیروی انتظامی مسئولیت برقراری امنیت در کشور را دارد که مقدمه هر فعالیت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، این امنیت است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: